fredag 25 januari 2008

Lite halv krasslig

Hela familjen är lite halv krassliga å T har varit med mig på jobbet några timmar då och då.
Jobbet= paradiset för en skaparsugen 6-åring!

Det blir snoddar av garn, och tavlor inspirerade av John Bauer,( efter som jag arbetar med John Bauer i flera klasser.)
I dag blev det ÄNTLIGEN dags att tova som T älskar, det blev en blomma som jag inte fotade och en platta att brodera på, det blev också en härlig vintermössa i flecce. Det är något speciellt att ha gjort den själv...hon är så stolt.
I dag har det gått bra och det känns riktigt roligt att ta sig tiden och att komma på att hon faktiskt kan göra de enklare sakerna som jag gör med eleverna.

Ett axplock från torsdag..

4 kommentarer:

annannadesign sa...

Har hon fixat mössan själv?! Riktigt snygg ju!

Malin sa...

Hej min underbara! kl är 01.10 o jag sitter på trappan o röker med ett glas.... J var trött och E ledsen så de sover i vår säng. Idag har vi lekt pysselsuga, hotell och bio. Jag har meckat i "scrapprummet" haha. Lite ordning, men det ser ut som ett bombnedslag i alla fall. W sover i soffan efter hosta och ledsamheter. Egen tid...javisst...efter kl 24 kanske... Huset???? what's happening??? Kom ni till Utskogen istället? Här finns ju vi!

Carina sa...

Hej på er!
Jag hjälpte henne med den vita kanten , Anna-Karin å satt bredvid när symaskinen var igång. Min mamma har alltid tyckt att allt är livsfarligt så jag fick inte sy på maskin hemma, nu får Thildis göra det å det går bra, fast man bara är 6 år;)
Vilken härlig familj Malin, hoppas att du hittade någonstans att sova:)
Vi suger fortfarande på huset å väntar med sista till idag, tror jag...Själv somnade jag kl 20.00 igår, feberfrossa å ont i halsen- har vaknat mycket bättre idag.

Kramis Carina

Anonym sa...

Hej goding.
T är såååå duktig! Imponerad.
puss o kram. /petra