torsdag 24 september 2009

Ingen smörgås tack!


Nej tack!
I denna smörgåsutrotningenstid, pålägg, gi osv, ni vet ju själva, så ska man ju säga nej tack till smörgås;)..

Jag har själv aldrig varit någon smörgåsmänniska, jag äter med glädje min goda frukostsmörgås och sedan en härlig "melismacka" på eftermiddagen.
Jo, så blir det ju en kvällssmörgås på Paprika ibland;)
Men ärligt, inte är det smörgåsarna som gjort mig fetare och fetare..det finns det annat gott som hjälpt mig med.

I tisdags gjorde jag och barnen plommonmarmelad med lite citrus i....men vad gör man med plommonmarmelad i en familj där barnen inte har för vana att få marmelad på smörgåsen, där mamman absolut inte äter marmelad...eller vad det kanske något jag hittade på under min ww period för ett par år sedan?

Den här burken landade på papprika lagom till tedax igår kväll, vi hade inte direkt tänkt ta någon smörgås, någon av oss, men marmeladen hypnotiderade oss och sa TA MIG!

Å det gjorde vi!

Det kanske är så att jag gillar marmelad och ostsmörgåsar i alla fall...


Kram Carina

1 kommentar:

Katarina sa...

Marmeladen var underbar. Du hade verkligen lyckats. Jag som inte skulle ha ngn macka åt 2 halvor med marmelad på, Mums. Tack.

Många kramar Katarina