måndag 24 augusti 2009

Konvertera

Att konvertera.
För mig gäller det inte någon religion, utan helt enkelt livet.

Igår kväll när jag och min älskade man äntligen slagit oss ner framför tv och satt på en bra film, inte varandra vilket skulle varit kul det med, kom jag på det.

Jag är nog inte gjord för att jobba,
utan för att
ta hand om mitt hem,
träna på gym,
sola när solen skiner,
vara med vänner,
pyssla,
sy,
fota,
gå i inredningsbutiker,
gå intressanta kurser,
shoppa,
och bara vara, jag skulle kunna hålla kurser och jobba när jag ville,
listan kan bli lång så nu är det nog dags att ta tag i det som gör att pengarna dundrar in på kontot och vänder i slutet av månaden - mitt jobb.

Jag gillar verkligen mitt jobb, men är kanske inte gjord för att jobba.
Jag kan börja med nå´t år eller så.....

Kram Carina

3 kommentarer:

annannadesign sa...

Kan bara instämma! Ska vi hitta på något kul ihop?! - måste ju tjäna pengar också, men vill inte jobba så mycket... Ekorrhjulet har snurrat igång ordentligt i dag - kollegan sjuk - bara att täcka upp! Tji där rök den planeringstiden!

Katarina sa...

Ja visst vore det underbart. Jag hoppas nu på lottos nya supervinst 100 000 i 25 år för det är väl enda sättet jag kan bli rik på. Men för att komma till tv så behöver jag ju ha tv-apparater eller om det var klöver och det är inte ju inte det lättaste att få. Så det bara att köpa lotter och hoppas på tur. Kramar K!

clara sa...

Älskade älskade vän..... jag kunde skrivit det där själv.