söndag 23 augusti 2009

Hur tänkte vi nu???


Jag har en härlig kompis som uttrycker sig så, Hur tänkte Du nu?
Och det är just vad jag själv tänker när jag ser dessa små liv hemma hos OSS, vi som aldrig i våra liv skulle ha husdjur till barnen.
Men hur många av er har varit in i djuraffären men barnen, ???
det var kanske vårt (mitt) första misstag, don´t do that!!!

Mina tankar snurrade kring om T skulle få en utekanin i somras, men eftersom räven stryker omkring här på nätterna skulle den kanske inte ens överleva sommaren, eller första veckan,
vilket faktiskt skulle vara synd, för barnen;)

Vi har en djuraffär i centrum, med en mycket trevlig inredningsbutik som granne, följer de med mig dit så ok, jag följer med till djuraffären....

Hur det sedan kom sig att pappa var övertalad och att jag själv var med på noterna, lärde T att surfa och ta reda på fakta om dessa små Gerbiler, det vet jag inte riktigt.
Ja vi var helt nyktra, för de som kanske har samma slags kärlek till djur som vi (hade)och funderar liksom vår kompis, Hur tänkte de?
(kanske var det levnadsår som avgjorde, en lagom tidsperiod på två år..)
Nu är vi två till i vår familj, två till att älska, Pipen och Laban, det ni;)


Kram Carina

4 kommentarer:

Katarina sa...

Det du kan trösta dig med är att de inte lever så länge (förstå mig rätt). Tur att ni inte köpte en papegoja.

clara sa...

vad ska jag säga... Hur tänkte du nu?

MiaMaria sa...

Jag tycker att de var jättesöta, och risken är nog att det skulle kunna bli sådana här med... Jag vill gärna höra mer om dem och se fina bilder, eller inte ;)

Anonym sa...

Hmm jag gav frida tre syskon tre smä pojkar fast de blev elva eller något sådant innan vi lyckats konstatera att det nog var en pojke och två flickor......
De är trevliga rött tåliga och går att tämja rätt så bra lever betydligt längre än en hamster...
lycka till och grattis till tillökningen
mia