torsdag 9 oktober 2008

Pysselhelg

Pysselhelg väntar och jag packar för fullt, tänk en helhelg med härliga vänner och pyssel:)

Men som alla vet går tiden mycket fort när man har roligt, så varför packa så mycket??

Jag hade bestämt mig för en scraphelg, men så åkte stickorna fram i veckan ...så också fantasin....tänk att sitta å sticka i lugn och ro i helgen.....så när jag rotade runt i scraprummet kom lådan med pärlor fram....man skulle kanske ta tag i den där kursen jag gick i våras....eller snarare ta tag i allt material till smycken som köptes in efter kursen i ren iver...... :)


Här är ett halsband och ett armband som jag knåpade ihop i våras, vi får väl se om det kommer mera....???



ett skratt till er alla från mig, mitt stressiga jag for runt på maxi och storhandlade i kväll, samtidigt ringer mamma och pappa för att prata om helgen ( mamma ska hämta barnen imorgon och vara barnvakt på lördag när S jobbar...så att jag kan vara iväg) jag har tryckt upptaget och svarat att jag inte kan prata om vart annat i veckan, så nu var det liksom dags att ta det här pratet om hur det är med farmor, med dem och hur mamma kommer hit osv...på maxi mitt i sorstöket. till råga på allt ville mamma att jag skulle köpa en varsin bok åt barnen som hon kan ge dem när hon kommer upp, så jag sprang runt och plockade i mat, böcker och allt man kan tänka sig...DÅ undrar jag vad det är som ramlar ner på mina fötter...från håret jo jag har spungit omkring med den här, som åkt upp av bara farten tilsammans med telefonen.....

JOBBIGT!!!!!!!!!!!!
VARFÖR SÄGER INTE NÅGON NÅT`????
En fladdrande binda i håret, det var längesedan jag tyckte att det var så jobbigt:)

2 kommentarer:

annannadesign sa...

Jag gillar verkligen ditt halsband - snyggt!
Och oj, vad jag ler:) Du, telefonen och en binda - jag hade velat vara en fluga där...

Ha en riktigt skön helg i pysslandets tecken!
Kram på dig!

Sofia - SofiaFj sa...

Haha, lite kul. Visst är det jobbigt när ingen säger till en om sånna saker?! Vi har ett problem med våra nya arbetsbyxor på jobbet. Gylfen har en förmåga att åka ner och tror du någon säger nått?? Nääää, man märker det när man går på toa.... KUL!!!! NÄÄÄ!!!