onsdag 13 augusti 2008

Nu har vi startat igen

Det känns onekligen lite kämpigt när klockan ringer tidigt, speciellt om man inte sovit så bra....
Natten till igår var full av saker som snurrade runt i huvudet, eftersom vi fick dagis här ute där vi bor nu är det ny inskolning på både dagis och fritids ( som förresten har studiedagar precis när jag börjar jobba!)....så mamma och pappa checkade in här för att hjälpa till.
Samtidigt går min gamla farmor och bryter armen , med en tillhörande spricka i ryggen, hoppsan det blir att ta med Th till jobbet ett par timmar;) eftersom S är stationerad på nattjobb den här veckan, och pappa måste på möte i N-köping för att se vad som händer med min härliga gamla farmor.
Körigt värre!

Det var mycket trevligt att se alla på jobbet igen, att vi dessutom fick en kanonföreläsning om hjärnan och stress första dagen gjorde inte saken sämre.
Vi hade Nisse Simonson, Nils "Nisse" Simonson, född 1942 i strömsund, bosatt i Östersund, är en numera pensionerad överläkare, (kirurg), författare, krönikör, tecknare, och framförallt en populär och humoristisk föreläsare. på besök hos oss!

Kvällsaktivitet var Boule och berså med bouleturnering, god dricka och grillbufé. Min arbetsplats är helt kommunal och så personaltrevlig:)

Jag rekomenderar verkligen Nisse Simonson som föreläsare om ni vill ha en gnutta allvar med mycket humor och härliga skratt.

Kramar Carina

Inga kommentarer: