tisdag 1 juni 2010

Jobblycka



Det börjar närma sig slutet av terminen och jag vill att alla saker ska vara klara den här vecka.
I år två, mina härliga små åtta nioåringar, var de flesta klara idag och fick göra en egendesignad nyckelrings"gubbe".
Jag tycker att de blev så fina!!!
Lite glädje i tillvaron;)

1.Rita upp en liten figur
2.Klipp ut figuren ur pappret.
3. Nåla fast den på ett filtyg som är dubbelvikt, rita av.
4. Klipp ut. Trä på broderigarn på en spetsig broderinål och sy med langettstygn runt om, lämna ett litet hål så att du kan fylla den med lite vadd. Sy ev. fast ögon.
5. Sy ihop resten och sy fast den i en nyckelring, KLAR!
Lycka till!

Kram Carina

1 kommentar:

Mitt Pyssel Å Hem sa...

Men så otroligt sööta!!
Dessa skall jag också göra med mina blivande tvåor :-).
Tusen tack för inspirationen.
Kamiz
//Carina A