söndag 15 november 2009

Livskunskap


Vilken lördag !
En toppen lördag på Papprika där jag och Malin förberedde pyssel,
för 40 barn/ungdomar lördagkväll,
vi passade också på att pyssla med våra egna godingar och andras som gärna var med;)

Sedan kom mitt livs värsta fadäs....tanka för sjutton när det piper!!!
på väg till lördagskvällens pyssel får jag bensinstopp!,
själv skulle jag kunnat tänkt
-Hur bar du dig åt??? om någon annan;)
Men det var inte så svårt, glöm bara bort att det är därför bilen piper när du startar den!!!!!

Jag skulle just gasa mig in i rondellen när bilen bara dog!!!
Det stannade två vänliga bilister och undrar vad som hände,
Vad skulle jag säga???
I högklackade stövlar kappa och snyggsjal försökte jag mörka,... men erkände ganska snart att jag inte hade tankat, och förklarade snabbt att jag har en man som kan hjälpa mig så ni kan åka......(håret höll på att vissna i regnet och jag ville bara att alla skulle åka förbi och inte låtsas om mig, så att jag kunde krypa in i bilen igen och slippa allt regn;)
Men han var smartare än jag ( var just då) så de hjälpte mig att puffa ur bilen ur rondellen....
Undra hur många elever som åkte förbi och såg mig??!! Jag lär nog snart få höra.
Min egen assistanskår-man och barn fick rycka ut och rädda mig, eftersom Falck inte hade någon bil i närheten och jag höll på att sabba hela kvällen, allt pyssel var i min bil!! ;)


Tanka när det piper gott folk!
Kram Carina

2 kommentarer:

Katarina sa...

Stackare. Vilken mardröm. Tur att familjen kunde komma. Kram Katarina

Sofia - SofiaFj sa...

Stackare säger jag också!!! Kram Sofia