tisdag 14 juli 2009

Sommarens godbitar

Att fånga dagen är en sak, men i Sverigen måste man banne mig fånga tiden, passa på att vara ute och leva:)när solen tittar fram,ta vara på dessa underbara sommarkvällar osv.
Så gårdagskvällen blev en grillfest med trevlig vännina med barn;)
efter maten tog vi en promenad och kvällsbadade i solnedgången, underbart!


Festen slutade i katastrof, min underbara vännina fick "ta alla skit" tillsammans med min beundransvärda man som kom hem efter en heldagsjobb, åkte kl 7.30 och kom kl 12 på natten, och upptäcker översvämmning i golvbrunnen i badrummet.(med direktkontakt till septitanken....)..själv hade jag ju ont i ryggen....så synd när hela badrummet badar i mycket illaluktade avloppsvatten.....TACK Malin!!!


På tal om ont i ryggen, råkade jag säga till M i går att vin nog är bästa smärtlindringen för ryggont,
min kvicka lilla T undrade om det var för att jag drack vin igår som jag inte har så ont idag? (kan kanske mer bero på kiropraktik och massage kanske??)
Varför snappar de upp allt???

Ungefär som när L berättade för mig i bilen påväg till jobbet i juni, att vi inte skulle ha någon semester i år, utan att vi ska campa i husvagnen på tomten.....?????Va säger du??
Jo pappa sa det till Nisse när han pratade i telefon och att det skulle bli billigare.....snacka om att ta saken ur sammmanhanget



Kvällens härligheter bestod av blåbärsplockning, eftersom vinet gjorde så bra verkan igår så är det bästa att passa på när det känns lite bättre, så man inte behöver dricka vin varje dag;) efter det blev det ännu ett kvällsdopp.


Kram Carina

3 kommentarer:

Malin sa...

Glad att vinet verkade ordentligt Carina :) Ingen fara vännen. Det finns människor som man gärna ligger på golvet för och torkar avloppsvatten mitt i natten - du är en av dem såklart!

Tack för en mysig kväll!

Mita sa...

Provat spikmattan vännen?
Den gröna svenska, går mer på djupet. Tyvärr har jag inga kvar annars hade du kunnat få testa.
Hoppas deet snart lättar. Kram Mita

clara sa...

Uuuurk va läbbigt!
Min mobil hade laddat ur så jag hörde ditt meddelande först nu, försöker slå en pling i morgon. Puss puss