fredag 15 januari 2010

VÄÄÄRK

Jag har under veckan fått en förståelse för pillerknaprare.

Efter hemkomst i lördagskväll har jag bara legat ner, förutom ett besök hos tandakuten i söndags.

Diagnos; infekterad visdomstand med infekterande käkmuskel!

Jävlar i havet, det har varit värktabletter högt och lågt och överallt blandat med penicilin, två sorter tre gånger per dag.
Tur att tabletterna gick in i gluggen mellan över och underkäke, jo för ni förstår en skada kommer sällan ensam.....jag har en käke som är låst i läge tesked!
och en svullen hals som gör det svårt att svälja.

Yes inget ont som inte har något gott med sig sa en vänlig vän som passade på att upplysa mig om att jag kanske går ner i vikt på kuppen;)
Kan man inte öppna munnen mer och har en värk i käken som gör så ont att man inte ens kan prata så är det flytande som gäller.

Liggläge betyder mycket tvtid- TORTYR!!! vet ni hur många MATPROGRAM det finns??? jag drömmer om grillad oxfilé!


I kväll sitter jag upp och ser ljusare på framtiden.
Detta är en vecka som jag vill glömma.


Kram Carina

5 kommentarer:

annannadesign sa...

Men kram på dig gumman - undrade just varför det var så tyst...

Vi ses på måndag!

Kram!

Eva sa...

Jag lider med dig. Hoppas att penicilinet börjar verka snart och att du kryar på dig.

Kram Eva

Katarina sa...

Jag lider också med dig i massor. Som det inte räckte med det ena infektionen. Hoppas du snart är på benen, saknar dig. Många krya på dig kramar!

Malin sa...

Förlåt!!! Det var en dum kommentar :( Hoppas du snart kan äta oxfilé igen

Sofia - SofiaFj sa...

Stackars dig, Carina. Hoppas det kommer att gå över snart. Antar att det inte blir något jobb på någon dag, eller så.