söndag 25 maj 2008

Morsdag

Så, äntligen...(med ångest i rösten) är det morsdag, för vem och med vem??

Jag hade ju tydligt förklarat för min man vad jag skulle kunna ha i min samling förra fredagen, ja, eftersom jag trodde det var i söndags;) ...när vi hastigt möttes och lämnade över barnen, jag skulle till frisören, sa jag i all hast att jag gärna skulle vilja ha Leilas a piece of cake eller en snygg väska som jag visat för Thilda,
-Va fyller du år eller??!!
-Nej men det är ju morsdag på söndag och det skulle vara hemskt tråkigt att vakna å behöva skälla ut dig:)...( jobbigt att jag inte vet om det är ett skämt;)

Här hemma är det inte så viktigt med sådana saker för min man, MEN för MIG !


Dagen börjar således med ett mycket gnälligt barn vid sängkanten, ett barn som plötsligt fått ont i foten, efter att ha legat å väntat på resten av familjen i vår säng, denna värk blir värr gnället ökar så också min ilska, tillslut reagerar S å jag tar på mig promenadkläder å går ut!


Vilken härlig morgon, när jag väl kom ut.....sol, hav å fågelsång, vilket paradis!


Jo, väskan fick jag ju;)
Sedan har vi en härlig dag med inslag av div ärenden. Jag kollade äntligen hemma i veckan å kom på att vi kunde snickra ihop en bänk till balkongen, vad tv4 inte nämnde var att projektet kostar MYCKET OM MAN INTE ÄR SPONSRAD AV TRÄBOLAGET......jag tog istället vägen förbi ett ställe där de säljer färdiga möbler å köpte glatt en billig bänk som blir svartmålad i veckan..sedan blev det symaskinsjobb, dyna och kuddar i tyg som jag köpt på mig mycket av:)
En underbar kväll på nya möbler med god mat å sol var en härlig avslutning på dagen.( kommer bild)
Men för vem är egentligen denna dag?? Den var ok för mig, men för min mamma då?? som har sina barn långt ifrån....ett blommogram, men ingen som hälsar på...det var för långt i dag, men jag älskar henne ändå.
För alla skilda mammor med elaka föredettingar?? nej de glömmer helst morsdag, men barnen får ångest...vem bryr sig???
Kanske är det inte så viktigt med presenterna ändå, även om jag är glad :)...ska alla som inte fick något eller helt enkelt blev glömda av sin älskade man bli besvikna??
Skippa alla mammors och pappors dagar å ta hand om varandra i vardagen!!
Ha det så bra
Kram Carina

Inga kommentarer: