onsdag 13 februari 2008

Underbara småting i min vardag

Det kommer och går underbara småting under mina arbetsdagar, det är allt ifrån härliga idéer som finns i skrymslen och i mina elevers huvud, till småsaker de pratar om eller arbeten som blir klara. Idag hade jag min sista lektion med de underbara små åk2orna.
Jag träffar dem fyra, fem gånger i åk2 och vi kallar det temaslöjd ( välkommen till slöjden)

Jag läser lite i Pelles nya kläder och går igenom det han gör från fårklippning till skräddaren,sedan provar vi på att kardar ull och tovar olika saker.
I den här gruppen var det fyra som föll för en bild i en av mina böcker, här är resultatet.
Stora härliga fårtavlor där de tovat bakgrunden med vatten och såpa och fåret med filtnål.
De är såå häärliga!

2 kommentarer:

annannadesign sa...

Helt otroligt hur så små barn kan få till något så fint!! Jag är imponerad - beror kanske på deras fröken...
Ha en bra helg!

clara sa...

dom små gullisarna!!!!
åh vad jag ser fram emot att ses! Kram