söndag 11 april 2010

Trädgård


I dag blev det äntligen fint väder, även i Stockholm.
Hela jag skriker att jag vill UT när det är fint väder.

På förmiddagen var jag ute i skogen med mina helsköna Mullebarn. En av småkillarna var så till sig över luppen så han "dammsög" hela skogen med den, inklusive bäcken;)
-Fröken, här ser jag ingenting! hördes det ett bubbel från bäcken där vi körde barkbåtar.
Yes där låg han raklång helt obekymrad över vattnet som säkert strilade in mot kroppen....bara en av incidenterna idag, när jag tänker på dem ler hela munnen.

Efter det var det så dags att ta tag i trädgården, och jag hoppade på Anna-Karins idé.
När lerhögarna hopar sig är det inte mycket mer att göra än att kratta löv runt Roséverandan, plantera lite krukor och njuta ( ta hand om blåsorna i händerna).
Nu finns det ett ställe i trädgården dit man kan fly, högt upp långt ifrån leran;)


Kram Carina

3 kommentarer:

Lea sa...

Nytt år, ny vår och nya trädgårdsböcker. Här är dem du behöver! http://www.lista.se/listor/trdgrdsbckerna-du-bara-mste-ha-1068/

Malin sa...

Mys!!!! Jag kommer i sommar och sitter där (om jag får)

Katarina sa...

Vilka härliga vårbilder. Ja nu börjar en underbar årstid som tyvärr gå över alldeles för snabbt tycker jag. Kram k