onsdag 10 december 2008

Julstämning?

Varför tar orken slut när man längtar efter att göra så mycket?
Jo, kanske för att jag blir sjuk, L avlöser mig och T tar sista passet.
Jobb blir lidande, folk på jobbet undrar var man varit, det var längesedan, nu har du ju varit borta så mycket,... jag måste bli klar Carina du måste hjälpa mig....!

Mamma har "flyttat" in och sköter sjuka barn och hushåll och jag går till mitt jobb, dock med en klump i magen, jag vill kunna ta hand om vår familj, jag vill vara den som bakar, julstökar och myser.

I går träffade jag ett par härliga scrapkompisar, vi lånade Papprika och myste....och producerade eller vad jag nu ska kalla det jag gjorde;) 4 nästan klara Lo:s ;)
En härlig känsla att knöla, riva och göra Lo:s, tack tjejer!
Vi saknade många men roade oss så gott vi kunde:)

I kväll sa jag ifrån och stannade hemma från en fortbildning jag går med jobbet, jag sov en stund och bakade sedan med tjejerna. Kan det vara så att jag är på tillbakagång?? :)

Stefan och mamma fejar jag njuter av doften av mjukpepparkaka och tänder ljus överallt:)

Nu jäklar sak här bli jul, ja eller tredje advent till helgen i alla fall !

Vi ses snart!

Kram Carina

3 kommentarer:

Lisbet sa...

Vad härligt det är att trilla in hos någon som jag inte varit hos förr.

Har tittat runt och njutiti av dina ord.

Ha en bra dag

www.digiscrapp.blogspot.com

Malin sa...

Strunta i alla plikterna Carina och ta det lugnt. Det blir nog jul i alla fall och allt behöver inte vara perfekt. Se hur det är hos oss.

Ta hand om dig själv bara och njut av att mamma är där.

kramar

annannadesign sa...

Vissa producerade i alla fall;)

Förstår dig precis - nu vill man bara vara hemma, mysa, pyssla och få julstämning!

Kram!