söndag 12 december 2010

Julgruppsdekoration





De frågade om jag kunde vara med en klass och julpyssla förra veckan,1-3 klass.
De hade ull och tyckte att det var bra om jag tog hand om den stationen. Jag tänkte ett tag och bestämde mig för tovning, med vatten och såpa efersom nålarna lätt går av när barnen filtar med nål.
De tovade en liten platta, nålade fast en pappersmall och klippte ut sin julfigur.
Sedan dekorerade de dem med pärlor eller paljetter, och när de hade torkat limmade vi fast en grillpinne, här ovan är några av de som blev till under dagen, bara att sätta i julblomman.

Nästa lilla dekoration till julgruppen är en tomte, här dekorerar jag grillpinnen med garn som jag limmade fast. Den tomten kommer några andra elever göra i veckan.

6 kommentarer:

Katarina sa...

Hoppas det går bra med pysslet i skolan idag. Ha en härlig lucia dag. Kram Katarina

Unknown sa...

Puss och god jul kära du!
Saknar dej massor, snart kommer jag i min brumbrum och tigger en kopp kaffe.
Kram!

Mitt Pyssel Å Hem sa...

Önskar dig och familjen ett
Gott Nytt År.
Jag hoppas det nya året ger fler tillfällen att träffas :-)

Kram kram
/Carina A

Beas sa...

Kikar in för att berätta att jag har en ny "Använd det du har" utmaning som tar sin början i mars. Det skulle vara roligt om du ville vara med igen!

För min del är det VERKLIGEN på tiden. Jag har samlat på mig så mycket material ju. :-)

/Bea

Oliver sa...

Vad har hänt carina?
Har du idetorka?

/Oliver

Lisbet sa...

Vilka underbara kreationer du har gjort och klassens julpyssel.