lördag 27 mars 2010

Halv åtta hos mig - klockan sex hos oss


Efter ett evigt farande är vi äntligen hemma i helgen.
Jag inledde helgen med minimara på Papprika igår kväll, så kuuuul.
Idag har vi bara lagat god mat och varit tillsammans,
Vårt, mina tjejers och mitt program mån-tor har blivit halv åtta hos mig. T älskar att laga god mat och L hänger gärna med.
I dag valde vi en middag som vi serverade kl sex, från veckan- Västerbottenblinier
Till huvudrätt valde vi ankbröst från samma deltagere, eftersom vi sällan, aldrig lagar anka.Till erfterrätt valde vi ett intressant recept från en tidigare vecka, Florida surprise
Och det blev sååå gott!!
S stod för de hårda bitarna, skala potais och stekte blinier, som vi blandat smet till;)
Alla njöt och tyckte att det var gott ( barnens potatis gräddade jag utan chèvre)
Lilla L intervjuade efter att rätterna avslutats och härmade Helge så att vi brast ut i stort skratt.

Hoppas att ni har en härlig lördag.
Kram Carina

2 kommentarer:

clara sa...

ÅÅÅHHHH jag tänkte så på er i fredags, jag vill ju bara vaaaa med er.... puss puss

Katarina sa...

jag skulle vilja varit en liten fluga som satt och kollade när ni höll på med maten. Ha en bra vecka. Kram Katarina